19 Haziran 2016 Pazar

Araç Motorun Hararet Yapma Sebepleri

1. Soğutma sıvısı:Üretici firmaların hepside motor içerisinde dolanacak soğutma sıvısının su antifiriz değilde saf antifiriz olarak belirlemiştir bunun nedeni ise su içerisinde bulunan kireç ve tortuların zamanla soğutma kanallarını tıkayarak sistemde gerekli soğutmanın yapılamayışı sonucu motorun uzun vadede’de olsa hararet yaparak hem çok yakmasına hemde bir süre sonra motorun elden çıkmasına neden 0lmaktadır
2. Su kanalları zamanla tıkanacak olan su kanalları görevini yapmaz hale gelecektir bunu önlemenin tek yolu aracınıza saf antifiriz kullanmak olacaktır şayet bugüne kadar sulu karışım kullandıysanız size tavsiyem motorunuzun soğutma sistemini temizleyen özel sıvılar ve cihazlar piyasada mevcut bunları kullanarak soğutma kanalları ve suyun dolaştığı tüm sistemde bulunan tortuları temizleyebilirsiniz
3. silindir kapak contası: hararetten en fazla etkilenen, oldukça dayanıklı bir yapısı olan parça.silindir kapağı ile bloğu arasında suyun karışması engeller. araçta su eksiltme sıkıntısı varsa contaya da bakmak iyi olur.
4. devir-daim pompası: Soğutma sıvısını sistem içerisinde çevirme görevini yapar devrini ise motordan alır arızalandığında ya ünitenin bulunduğu bölümün dibinde su tortusu izi veya radyatörde su eksiltme olarak kendini gösterir
5. Termostat:Termostat motorla radyatör arsında bulunan ve soğutma sıvısı ile motor arasında birtür kapı görevini yapan motorun çalışma sıcaklığına gelene kadar radyatörle motor arasında antifiriz akışını keserek motorun çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlar.Doğal olarak arızalandığında motorunuz hararet yapmaya başlar veya sürekli açık pozisyonda kalır ve motorunuz geç ısınacağından sarsıntılı çalışır aracınızda gaz sistemide varsa değişik komplike arızalar ortaya çıkarma ihtimali yüksektir.

6.fan: Fan sistemi fan müşürü sayesinde sistemde dolaşan soğutma sıvısının sıcaklığını ölçer ve sıcaklık 95’c derecenin üstüne ulaştığında fanı devreye sokarak harareti düşürür eğer görevini düzgün yapmazsa hararet göstergesi yine yükselir fan sistemi kesinlikle belirli aralıklarla sistem faliyet kontrolü yapılmalıdır yoksa sizi yolda bırakabilir.                                                                                                                                                                                                     7.Radyatör:Sistem sıvısının depolandığı ve soğutulduğu parçadır içerisinde çok hassas ve dar soğutma kanalları olduğundan belirli bölümlerinde meydana gelecek çökükler sistemin soğutma performansını etkileyecektir radyatör peteği belirli bir süre aralıklarla ya temizlenmeli veya 10-15 sene sonra yenisiyle değiştirilmesi sistemin soğutulması ve performans verimlilik açısından çok etkili olacaktır sonuçda nadir aralıklarla bile hararet çizgisine yaklaşan bir motor çok geçmeden bunun eksilerini kullanıcısını farklı arızalarla yansıtacaktır sonuçta harareti yükselen araba kademeli olarak çekişten düşeceği için daha çok gaz pedalına basılacaktır buda yakıt sarfiyatını artıracaktır.

MOTOR HARARETİ NEDEN YÜKSELİR?: Su eksiktir:Sürekli sistemde su eksiltme varsa nedeni bulunmalıdır Radyatör soğutma kanalları tıkalı olabilir.Devir daim arızalı olabilir.Termostat arızalı olabilir,Kullanma şekli ve hava sıcaklığı nadirde olsa arada hararet yapmasına neden olabilir. Eğer aracınızın motoru hararet yaptıysa kesinlikle motoru stop etmeyin öncelikle rölantide beklemede kalın ve motor kaputunu açın ve fan sistemi çalışıyormu kontrol edin ve arada bir göstergeye bakın eğer düşüş gözlemliyorsanız soğutma sisteminizde bir parça niyadını doldurmuş ve sizin onu değiştirmenizi bekliyor demektir hararetiniz belirli bir oranda düştükten sonra aracınızı fazla zorlamadan en kısa zamanda bir tamirciye götürün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder